Társadalmi normál

2012.04.07 14:27

Társadalmi normálnak, hívjuk azon szociális viselkedések összességét, amik mindennapjaink meghatározó elemei, köztük a viselkedésre, kultúrára vonatkozik. Ez segít minket a rendhez.  Minden emberben megvan, de nem mindenki alkalmazkodik hozzá. Sokunkban úgy elbújik, hogy már csak a tahó viselkedés dominál. Sokak abból űznek versenyt, hogy melyikük tud jobban ezektől a normáktól negatívan eltérni. Nem azt mondom, hogy, ha valaki nem normális az nem jó. Ha mindenki egy síkon mozogna, nagyon szürke életünk lenne. Itt jön elő a személyiség kérdése. Én vidáman kijelenthetem magamról, hogy nem vagyok normális. Én domináns, ambiciózus, lelkes, laza, de egyben komoly vagyok. Improvizatív készségem kiemelkedően magas. Ez segít engem ahhoz, hogy váratlan élethelyzetekben is talpon tudjak maradni. Mindennapjaink meghatározó tulajdonsága a jó modor, a kompromisszum képesség, a tűrőképesség. Ezeket jórészt belénk nevelik, a többit az élet hozza.